damla çikolatalı kurabiye

5 Ocak 2009 Pazartesi

doğal beslenmeye bir adım daha yaklaşma çabam nedeniyle artık marketten çikolata almak yerine tatlı krizlerim için kurabiye yapmayı tercih ediyorum. bu kurabiye son zamanlardaki en favori kurabiyem. çok sayıdaki girişimime rağmen fotoğraf çekmeyi ertelemem nedeniyle ertesi güne kalmayan kurabiye sendromu yüzünden son birkaç kurabiyenin fotoğrafını paylaşıyorum.
bu tarifi denerseniz ne anlatmaya çalıştığımı çok daha iyi anlayacaksınız:) tadı ve dokusu, kıvamı klasik amerikan kurabiyelere benziyor fakat tam unlu olması nedeniyle çıtır çıtır, taneli; soya unu nedeniyle yumuşak, bayatlamayan ve zaman geçtikçe asla sertleşmeyen bir kurabiye bu.

tarifteki malzemelerle ceviz büyüklüğünde toplar yaparsanız 40-45 adet kurabiye çıkıyor. bu miktar size fazla gelirse ölçüleri yarı yarıya azaltabilirsiniz.


malzemeler
220gr tereyağı, oda sıcaklığında

2 yumurta

2 bardak muscovado(dark brown muscovado) şekeri, sıkıştırılmamış haliyle(muscovado şekeri bulamazsanız 1,5 bardak esmer şeker+5-6 kaşık pekmez kullanabilirsiniz)

2 bardak tam un
1 bardak soya unu

4-5 kaşık kakao

1 çay kaşığı tuz

1 kaşık vanilya esansı

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

200gr damla çikolata


yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırptım. sırayla tereyağ, tuz, kakao, vanilya esansı, kabartma tozu ve unları ekleyerek çırpmaya devam ettim. damla çikolatayı tahta kaşıkla karıştırarak hamura ekledim.

bu hamur epey ele yapışacak kıvamda, hatta elle şekillendirilemeyecek bir kıvamda oluyor. hamuru toparlamak adına asla daha fazla un eklemeyin. sabrınız varsa pişirme kağıdı (yağlı kağıt) serilmiş fırın tepsisine kaşık yardımıyla hamuru akıtın. daha iyisi, karışımı buzdolabında ya da dondurucuda elle şekillendirilebilecek kıvama gelinceye kadar bekletin.

ben buzdolabında 1-2 saat beklettim. ceviz büyüklüğünde toplar yapıp aralıklı olarak tepsiye dizdim ve üzerlerini hafifçe bastırarak düzleştirdim. önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika pişirdim.


pişirme süresi fırından fırına değişebiliyor. tam ayarı tutturabilmeniz için 1-2 deneme yapmak gerekebilir ancak fırından çıktıklarında kurabiyelerin yumuşak olması sizi korkutmasın. kendi ısıları sertleşmelerine yetecektir.

çok önemli bir nokta da pişme süresi bitiminde tepsiyi mutlaka fırından çıkarıp dışarda soğutmak. eğer kurabiyeleri fırında bırakırsanız sertleşmesine neden olursunuz.
birçok insanın kurabiye pişirirken hüsrana uğramasının bir diğer nedeni de kurabiyeleri yeterince ısınmamış fırına vermek ki böyle yapmak da kurabiyelerinizin elele vererek tek parça halinde fırından çıkmalarına neden olabilir:) üzülmeyin parçalayarak ya da keserek tüketebilirsiniz. tadından birşey kaybetmeyecektir.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino