brokoli salatası

21 Şubat 2009 Cumartesi

bu salatayı keşfettiğimden beri çok seviyorum ve sık sık yapıyorum. çok basit bir tarif fakat yemek yapmayı bilmeyenler, yeni öğrenenler ve çeşitlilik arayanlar için bu salatayı da paylaşmayı uygun buldum.

malzemeler
brokoli
2-3 tane havuç
limon, zeytinyağı ve tuz

brokoliyi yıkayıp parçalara ayırdım. havuçları soyup dilimledim. sebzeleri haşlarken buharda haşlamayı tercih ediyorum. böylelikle sebzeleri haşladığımda vitaminleri suyla beraber gitmiyor.

düdüklü tenceremin buharda haşlama süzgeci var. makarna süzgeci gibi birşey ancak metalden. anlattığım şeyin neye benzediğini görmeniz açısından fotoğrafını da çektim. sağdaki aparat tencerenin içine koyulup su dolduruluyor, üstüne süzgeç yerleştiriliyor ve süzgeç sebzeyle dolduruluyor. böyle bir aracınız yoksa, tencerenize uygun metal bir süzgeç alıp aynı yöntemi kullanabilirsiniz.

düdüklü tencerede brokoli ve havuçları toplam 7 dakika haşladım. bir kasede limon, zeytinyağı ve tuzu çırpıp sebzelerin üzerine döktüm. işte hepsi bu kadar:)

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino