çilekli cheesecake

14 Şubat 2009 Cumartesi

uzun zamandır cheesecake yapmadığım için kalpli bir kelepçeli kalıp da edinince, hemen yapmaya karar verdim. cheesecake yaparken kalıbı tamamen alüminyum folyoyla kaplamak gerektiği için net olarak bir kalp şekli çıkmadı ortaya ancak gene de güzel oldu.

yaptığım ölçülere göre bu kalıp tam istediğim şekilde uydu. çünkü hem bisküvili kısmı hem de peynirli kremalı kısmı kalın olan cheseecakeleri seviyorum. kalpli bir kalıp olduğu için tam çap ölçüsü veremiyorum ancak ölçmeye çalıştığım kadarıyla 21cm. daha ince cheesecake sevenler 25, hatta 30cm'lik kalıp kullanabilirler.


malzemeler

400gr digestive bisküvi(burçak ya da yulaflı bisküvi olabilir)
100gr tereyağ
2 paket (400gr) beyaz krem peynir (pınar beyaz türünde olanlar, labne değil)
2 yumurta
1+1/4 bardak muscovado şekeri(esmer şeker de kullanabilirsiniz)
5-6 çorba kaşığı tam un
250ml taze krema
1 tatlı kaşığı çilek aroması ya da 2-3 kaşık çilek reçeli

üzerini süslemek için
taze çilek ya da çilek reçeli
1 tatlı kaşığı nişasta
2-3 kaşık şeker

bisküviyi rondodan geçirip erimiş tereyağıyla karıştırdım. kelepçeli kalıbı folyoyla kapladım ve bisküviyi tereyağ karışımını kalıba boşalttım. karışımı iyice bastırarak düzleştirdim. kalıbı dolaba kaldırdım.


fırını 200 dereceye ayarladım. fırın ısınırken sırayla, yumurta, şeker, un, krema ve peynirleri çıptım. son olarak karışıma, çilek reçelinin tanesiz kısmından 2-3 kaşık ekleyip karıştırdım.
hazırladığım karışımı bisküvilerin üzerine döküp 35-40dk pişirdim.

benim fırınım türkiye'dekilerden farklı olduğu için verdiğim süreden çok, kendi fırınınızın özelliklerine göre pişirirseniz daha uygun olur. fırınım alt ve üstten değil, yanlardan ısıtmalı ve üzerinin kızarması daha uzun zaman alıyor bu yüzden. belki alt ve üstten ısıtmalı ya da turbo fırınlarda bu süre daha kısa olabilir.

üzeri kızarıncaya kadar pişirmek yeterli oluyor. fırından çıkarırken ortasının hâlâ sallanıyor olması sizi düşündürmesin. dolapta beklediğinde sertleşecektir.

1 gece dolapta beklettikten sonra üzerinin süslemesini hazırladım. 3-4 kaşık çilek reçeline(tanesiz kısmından) 2 kahve fincanı su, 2-3 çorba kaşığı şeker ve 1 tatlı kaşığı nişasta ekleyip karıştırarak pişirdim. çilek tanelerini de karışıma ekleyip cheesecake'in üzerine döktüm(taze çilek bulamazsanız reçel de kullanabilirsiniz, ben konserve çilek kullandım).

dışarda hazır olarak satılan cheesecakelerin ve pastaların soslu ve kaplamalı olanlarında jelatin kullanılır ve hayvansal bir gıdadır. hem iyi bir görünüm, hem de dayanıklılığı artırmak için hazır gıdaların çoğunda kullanılan bir üründür.

marketlerde satılan birçok kek, çikolata, tatlı gibi hazır gıdalarda ve pastane ürünlerinde koyulaştırıcı, bağlayıcı, köpürme sağlayıcı, birleştirici (emülgatör) olarak kullanılır. kısaca, marketlerden alınan hazır gıdaların içerik kısmına baktığımızda emülgatör görüyorsak muhtemelen sığır jelatininden elde edilmiştir. bu tür hazır gıdaları tüketirken emülgatörün soya lesitininden elde edilmiş olmasına dikkat etmek gerekiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino