fındıklı brownie

13 Şubat 2009 Cuma

birkaç hafta önce, çikolatası yoğun, ıslak ve tatlı krizlerimi çikolataya saldırmadan atlatmamı sağlayacak bir kek tarifi ararken cafe fernando'daki bu tarife rasladım. tarifi bir kez olduğu gibi uyguladıktan sonra biraz değişiklik yapmaya karar verdim.

uzun zamandır taş değirmende öğütülmüş tam un kullandığım için, bulduğum kurabiye ve kek tariflerini, iri taneli unla yapılabilecek şekilde değiştiriyorum. kalın çekilmiş un kullanırken genelde beyaz unlu tarifte verilen un miktarını artırmak gerekiyor. unun çekilme derecesi kalınlaştıkça hamuru toparlamak da güç oluyor çünkü.

öncelikle unu tam una çevirip miktarını artırdım. beyaz şeker yerine muscovado şekeri kullandım. tereyağ, yumurta ve şeker miktarını da artırarak neredeyse yeni bir tarif yaratarak istediğim sonuca ulaştım.

gerekli malzemeler
280gr bitter çikolata
150gr tereyağı

1,5 bardak muscovado şekeri, sıkıştırılmamış haliyle(muscovado şekeri yerine 1+1/4 bardak esmer şekere ek olarak 3-5 kaşık pekmez kullanabilirsiniz)
4 yumurta

1+1/4 bardak iri öğütülmüş(taneli) tam un

2 bardak fındık(1 bardağı iri dövülmüş, 1 bardağı toz haline getirilmiş)

1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı vanilya


tereyağını ve çikolataları benmari usulü erittim. karışıma şekeri ekleyip çırptım. çırpma işlemi sırasında elektrikli miksere hiç gerek yok. çikolata ve tereyağ karışımı ılık olduğu için şeker kolayca eriyor.

karıştırmaya ara vermeden teker teker yumurtaları ve vanilyayı ekledim. burada dikkat edilmesi gereken nokta, karışım soğuduktan sonra yumurtaları eklemek. aksi halde yumurtalar pişebilir.


1 bardak toz fındığı, tuzu ve unu da ilave edip son olarak iri dövülmüş fındığı ekledim.


önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dakika pişirdim.


iri öğütülmüş tam un bulmanız mümkün değilse ve taneli, lifli bir brownie istiyorsanız; 3/4 bardak ince çekilmiş tam una ilaveten 2 tepeleme kaşık kepek(kepekli un değil, kepek) ve 2 tepeleme kaşık yulaf ekleyerek kullanabilirsiniz.


kullandığım tepsinin boyutları 23x32cm. bu tepsi ölçüleriyle brownie, yaklaşık 2,5cm kalınlığında oluyor. istediğiniz kalınlığa göre tepsi boyunu ayarlayabilirsiniz. tepsiniz küçüldükçe, pişirme süresi uzayacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino