kabak çorbası

18 Şubat 2009 Çarşamba

son zamanlardaki favori çorbam kabak çorbası. bu çorbayı gece gündüz yiyebilirim.hem hafif, hem sağlıklı hem de lezzetli. üstelik bu tarifi, sevdiğiniz tüm sebzelere uyarlayarak farklı çorbalar yapabilirsiniz. kabak yerine brokoliyle denedim, gayet başarılı oldu.

malzemeler
3-5 kaşık zeytinyağı
2 orta boy kabak
1 soğan
1 diş sarmısak
1/2 tatlı kaşığı köri(marketlerde bulamazsanız, aktarlarda mutlaka vardır)
1 bardak süt
1 kaşık tereyağı
1 kaşık un
tuz ve su

soğan ve sarmısağı doğrayıp zeytinyağında kavurdum. kabakları küçük küçük doğrayıp tencereye ekledim. suyunu ilave edip kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirdim.

suyu göz kararı koyduğum için ölçüsünü bilmiyorum
ancak ilk aşamada kabakların üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su kayup, koyu olursa sıcak su ekleyebilirsiniz.

bir tavada unla tereyağını kavurup karıştırarak kabaklara ekledim ve blender/blendırdan geçirdim. (şimdi farkettim de bu aletin türkçede karşılığı yok maalesef. öğütücü desem değil, sadece karıştırıcı da değil. türk dil kurumunu göreve çağırıyorum:)

tencereyi tekrar ocağa alıp 1 bardak sütü, tuzu ve köriyi ekleyip kaynayınca ocaktan aldım.


köri sevmiyorsanız karabiber ve naneyle deneyebilirsiniz. aslında dereotu da bu çorbaya çok yakışıyor ancak her zaman bulamadığım için koyamıyorum. evinizde varsa mutlaka birkaç sap ekleyin.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino