üzümlü yulaflı kurabiye

19 Şubat 2009 Perşembe


atıştırırken daha az suçluluk duygusu hissedeceğim bir kurabiye tarifi düşünürken, bu tarifi uydurdum. ilk kez denediğim için küçük ölçülerle yaptım ancak tarif başarılı. ölçüleri 2 katına çıkararak uygulayabilirsiniz. verdiğim ölçülerle 12 adet çok büyük kurabiye çıktı. daha makul boylarda yapılırsa 20-22 adet çıkar.

malzemeler
110 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 yumurta
3/4 bardak muscovado şekeri ya da esmer şeker (110gr)
1 bardak un (150gr) (ben kendi kendine kabaran organik un kullandım, karbonat koymadım)
1/2 bardak yulaf (50gr)
1/2 bardak kuru üzüm (80gr)
1 çay kaşığı karbonat/soda

tereyağ, yumurta, şeker, un ve karbonatı sırayla mikserle çırptım. yulaf ve kuru üzümü ekledim, kaşıkla karıştırdım. bu kurabiye de buradaki damla çikolatalı kurabiye gibi elle şekillendirilemeyecek bir kıvamda olduğu için buzdolabında 1-2 saat beklettim. hamurdan toplar yapıp tepsiye dizdim, üzerlerini kaşıkla bastırarak düzleştirdim.
180 derece önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirdim. pişme süresi bitiminde fırını tepsiden hemen çıkardım. fırında bırakınca kurabiyeler sertleşebilir.


benim kullandığım yulaf, fotoğraftaki gibi, parçalanmamış; bütün halde bir yulaf. türkiye'de marketlerde yulaf ezmesi satıldığını biliyorum ancak doğal haliyle, işlenmemiş olarak satılıyor mu bilmiyorum. eğer yulaf bulamazsanız aynı ölçüde müsli kullanabilirsiniz. müslilerin içinde birkaç çeşit tahıl ve tohum olduğu için sonuç daha bile iyi olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino