çikolatalı fındıklı kaya kurabiye

5 Mart 2009 Perşembe


favorim damla çikolatalı kurabiyeden farklı kurabiye arayışlarına girince eskiden sık yaptığım kaya kurabiye aklıma geldi. cevizli-üzümlü olan bu tarifi fındıklı ve çikolatalı olarak değiştirdim. tarifteki sıvıyağı çıkardım. beyaz şekeri tariften çıkarıp yerine muscovado şekeri koydum. bu kez iri çekilmiş tam un kullanmayıp ince çekilmiş organik un kullandım. bunca değişiklikten sonra tarif istediğim gibi oldu. dokusu biraz un kurabiyesine benzedi. adına yakışır derecede "kaya kurabiye" olduğunu söyleyemem, pek sert olmadı ancak bilinen adı bu olduğu için değiştirmek istemedim. bu değişiklikleri uyguladığım ilk denemem olduğu için küçük ölçülerle yaptım ancak sonuç başarılı. ölçüleri 2 katına çıkararak uygulama yapabilirsiniz.

malzemeler
1 yumurta
140 gr tereyağı(oda sıcaklığında)
70 gr iri dövülmüş fındık (1/2 bardak kadar)
50 gr muscovado şekeri (1/2 bardak) ya da 1/3 bardak esmer şeker+5 kaşık pekmez
240 gr un (yaklaşık 2 bardak)
100 gr damla çikolata
1 çay kaşığı karbonat

bu ölçülerle cevizden biraz büyük 15 adet kurabiye çıkıyor. ilk deneme için ideal. bir kez bu ölçülerle yapıp sonraki denemelerde beğeninize göre malzemelerde ve ölçülerde farklılık yapabilirsiniz.

fırını 180 dereceye ayarladım.

geniş bir kapta sırayla tereyağ, şeker ve yumurtayı yoğurdum. karışım pürüzsüzleşince un ve karbonatı ekleyip tekrar yoğurdum. fındık ve çikolatayı ilave edip iri bir ceviz kadar toplar yapıp tepsiye dizdim. şekilsiz olmaları(ya da yamuk şekilli olmaları için diyeyim) için hamur toplarını mıncıklayarak biraz deforme ettim.

180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirdim.

özellikle görünüşlerini çok sevdim:)

yapalı 3 gün oluyor, teneke kutuda saklıyorum; tadında, dokusunda herhangi bir değişiklik ya da bayatlama belirtisi yok. çok miktarda yapıp kapalı bir kutuda saklayarak günlerce yiyebilirsiniz.



0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino