çikolatalı mozaik pasta

9 Mart 2009 Pazartesi

bugünkü tatlı krizime çözüm olarak herkesin bildiği, çok basit bir tarif olan mozaik pastayı buldum. ancak alıştığımız tarifte farklılıklar yaptım. bence bu haliyle daha başarılı oldu. mozaik pastada kullanılan petibör bisküvi yerine cheesecake tabanında kullandığım digestive bisküvi kullandım. asıl can alıcı nokta ise pastayı dilimledikten sonra bir tarafını çikolatayla kaplamak oldu. bu haliyle pastadan ertesi güne kalması kesinlikle bir mucize.

malzemeler

500 gr digestive bisküvi(burçak ya da yulaflı)

50 gr tereyağı
50 gr bitter çikolata

1,5 bardak süt
70 gr muscovado şekeri(4-5 kaşık) ya da esmer şeker
120 gr iri dövülmüş ceviz

üzeri için 100 gr bitter çikolata(ben %84 oranda kakaolu bitter kullandım. yüksek oranda kakaolu bitter çikolata bulamazsanız eritirken kakao ekleyebilirsiniz)


genelde bu pastanın yapımında yumurta da kullanılıyor ancak çiğ yumurta yemek sağlıksız ve tehlikeli olduğundan, ben yumurtasız yapıyorum.

bisküvileri küçük küçük kırdım.

bu tarifte benmari yöntemi eritme yaptığım için öncelikle bunu anlatmak istiyorum. bu iş için en ideali 2 farklı boy tencere kullanmak. küçük tencereye su doldurup ocağın üstüne, büyük tencereye ise eriteceğimiz malzemeyi koyup küçük tencerenin üzerine oturtmak gerekiyor.

üstteki tencerenin suya temas etmemesi, ve erittiğimiz malzemenin buhara maruz kalmaması önemli. özellikle kaplama yapmak için çikolata eritirken, eritilen çikolatanın buhara maruz kalması parlaklığını yitirmesine neden olacaktır.


tereyağı ve bitter çikolatayı büyük bir kapta benmari tarzında erittim. şekeri ekleyip erimesini sağladım. son olarak sütü ekleyip homojen bir karışım sağlayana kadar ısıttım.

karışım biraz soğuyunca içine bisküvi ve cevizleri ekleyip karıştırdım. genelde mozaik pastayı streç filme sararak elimle üçgen şekil veriyorum ancak bu kez baton kek kalıbında şekillendirdim. kalıpsız şekillendirme yapacaksanız, karışımı bir süre buzdolabında bekletmenizi öneririm.

streç filmi kalıbın içine yerleştirdim, karışımı içine boşalttım ve üzerine iyice bastırarak kalıbın şeklini almasını sağladım. pastayı kalıptan çıkarmadan buzlukta beklettim. sertleşince kalıptan çıkarıp dilimledim.


pasta dilimlerinin bir yüzlerini benmari yöntemiyle erittiğim bitter çikolataya batırdım. bitter çikolatanın acımsı tadı, pastanın şekerini çok iyi dengeledi.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino