zencefilli kurabiye

6 Mart 2009 Cuma

zencefil, herkes tarafından kolay kolay sevilmeyen farklı bir bitki. ısıtıcı bir bitki olduğundan özellikle kış ayları için ideal.
benim gibi, çayını seven herkes sanıyorum bu kurabiyeyi de sevecektir. hafif acımsı bir tadı var o yüzden kurabiyelere koyarken ölçüye dikkat etmek gerekiyor. bu kurabiye bisküviye benzeyen, birazcık sert ve çok hafif bir kurabiye. ben iri çekilmiş tam unla yaptım ancak sanırım ince çekilmiş unla daha başarılı bir sonuç çıkar ortaya. aynı ölçülerle ince çekilmiş unla deneyebilirsiniz.


malzemeler

80 gr tereyağı(oda sıcaklığında)

60 gr muscovado şekeri (1/2 bardak kadar)
ya da 1/3 bardak esmer şeker+5 kaşık pekmez
1 yumurta

1 tatlı kaşığı toz zencefil

1/2 tatlı kaşığı tarçın

220 gr iri çekilmiş tam un(1,5 bardak)

1/2 tatlı kaşığı karbonat


sırayla tereyağ, şeker, yumurta ve diğer kuru malzemeleri yoğurarak karıştırdım. hamur toparlanınca buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdim. bu sırada fırını 180 dereceye ayarladım.

hamuru merdaneyle 1-1,5 cm kalınlığında açıp bardağı kalıp olarak kullanarak yuvarlaklar çıkardım. pişirme kağıdı(yağlı kağıt) serilmiş tepsiye dizdim. önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10 dakika pişirdim. fırınınızın özelliklerine göre 1-2 dakika daha fazla pişirmeniz gerekebilir.

pişirme sonrası tepsiyi hemen fırından çıkarmak gerekiyor ki kurabiyeler daha fazla sertleşmesin.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkür ederim:)

doğal beslenme ve vejetaryen tarifler Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino