kaju kreması(vegan krema) nasıl yapılır?

şu an piyasada vegan olarak benim bildiğim yalnızca alpro markasının soya kreması var. onu bile her zaman marketlerde bulamıyorum. iş gene başa düşüyor bu durumda. zaten almaya değecek bir lezzeti de yok.

krema ya da süt gerektiren tariflerde süt yapar gibi bademin, yulafın ya da kajunun kremasını yapmak mümkün. badem o kadar kremsi bir kıvam ve lezzet yaratmıyor ama yulaf ve kaju krema yapmak için çok ideal.

süt yaparken bir bardak kaju ya da bademi 1-2 litre suyla çekiyorsam, krema yaparken 1 bardak kajuyu 1-2 bardak su ile smoothie makerda çekiyorum. tam bir ölçüsü yok. kıvamı damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. çorba yapıyorsanız ve birkaç kaşık krema ilave edecekseniz bir avuç/tutam kajuyu 1 çay bardağı suyla da çekebilirsiniz. mis kokulu köpük gibi bir şey çıkıyor ortaya.


süt gibi krema da süzülebilir ama ben süzmüyorum. kajuda çok pütür kalmıyor zaten ama kalsa da önemli değil. pütürlerden rahatsız olanlar çok ince süzgeçten ya da tülbent/müslin gibi bir bezden geçirebilir.

tabi benim verdiğim bu tarif, makarna, çorba gibi yemeklerde kullanmak üzere hazırladığım birşey. aynı kremayı tatlı ve pastalarda kullanmak için suda bekletilmiş ve rondodan geçirilmiş kuru meyveler ve vanilya ile tatlandırabilirsiniz.

ne kadar dayanır, kaç günde bozulur bilmiyorum. bu tip şeyleri hemen kullandığım sırada ve yeterli miktarda yapıyorum. fazla yaptıysam da anında değerlendiriyorum.

Yorumlar